Ga direct naar de content

Contractmanager ICT

gemeente Soest
Solliciteer uiterlijk zondag 14 september
plaatsSoestlooptijd32 - 36 uursalaris3.674 - 5.419 vervaldatumNog 11 dagen

Dankzij jouw doelgerichte aanpak in contract- en SLA-beheer kunnen de informatiemanagers zich volledig focussen op hun kerntaken. Deze rol biedt je veel zelfstandigheid en ruimte om zelf richting te geven aan je werkzaamheden. Je werkt nauwkeurig en met gevoel voor zowel interne als externe belangen.

Wat ga je doen?

In jouw rol als contractmanager ICT ben jij een essentiële schakel tussen onze organisatie en externe ICT-partijen. Je werkt nauw samen met informatiemanagers en inkoopadviseurs om ervoor te zorgen dat contracten niet alleen voldoen aan de juridische kaders, maar ook echt bijdragen aan onze gemeentelijke doelstellingen.

Je belangrijkste taken op een rij:

  • Samen met informatiemanagers stem je ICT-contracten en -oplossingen af op de informatiebehoefte van de organisatie;

  • Je onderhoudt actief contact met leveranciers, waaronder de regionale ICT-dienstverlener RID, en bewaakt daarbij continu de balans tussen prijs, kwaliteit en innovatie;

  • Je monitort, beheert en verbetert bestaande contracten en SLA’s en zoekt actief naar manieren om er meer waarde uit te halen;

  • Je signaleert trends in de ICT-markt en vertaalt deze naar concrete kansen voor de organisatie;

  • Je ontwikkelt contractstrategieën en adviseert collega’s bij aanbestedingstrajecten, samen met onze inkopers;

  • Je houdt toezicht op naleving van contractafspraken, signaleert risico’s en zorgt dat alles binnen de juridische kaders blijft.

Wat krijg je ervoor terug?

Kom werken bij onze organisatie die volop in beweging is! Je komt terecht in een informele ambitieuze organisatie en in een team met betrokken collega’s. Bij de gemeente Soest krijg je meer dan alleen een baan. We bieden een stimulerende werkomgeving met een informele cultuur en een prettige werksfeer. Je start met een introductiedag waarbij je de organisatie en je collega’s leert kennen.

Wij bieden een salaris van maximaal € 5.419 bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek (Schaal 10) Dit salaris is afhankelijk van jouw ervaring en opleidingsniveau.

Naast het salaris bieden wij:

  • Flexibel in te richten werktijden voor een goede werk-privé balans;
  • Hybride werken;
  • Vrije dagen om te genieten van een welverdiende vakantie;
  • 17,05% individueel keuze budget boven op je salaris;
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden zoals betaald ouderschapsverlof;
  • Een aantrekkelijke pensioensregeling bij het ABP;
  • Een actieve personeelsvereniging met de leukste activiteiten;
  • Een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd, voorafgegaan door een jaarcontract.

Wanneer zijn we een match?

Wij zoeken iemand met oog voor detail, iemand die flexibel is en goed om kan gaan met verandering en weerstand. Je bent analytisch, communicatief vaardig en kan snel schakelen. Daarnaast ben je verbindend en kun je goed samenwerken. Je zoekt het eerst zelf uit, maar bent niet bang om je collega’s om hulp te vragen als je er zelf niet uitkomt. Je bent beschikbaar voor 32 tot 36 uur per week.

Verder heb je:

  • HBO werk- en denkniveau;
  • Bij voorkeur ervaring met contract- of leveranciersmanagement in de ICT. Heb je veel affiniteit met ICT, maar nog geen ervaring met contractmanagement en sta je te trappelen om het commerciële vak te leren? Ook dan komen we graag met je in contact;
  • Affiniteit met ICT en een nieuwsgierige houding naar technologische ontwikkelingen.
     

Dit is jouw team

Je wordt onderdeel van Team Proces – en Informatiemanagement en in het bijzonder het cluster ICT. Dit clusters bestaat uit 6 collega’s. Je zult vooral nauw samenwerken met de informatiemanagers, de inkoopadviseurs en de functioneel beheerders.

Wat ons kenmerkt? Een informele en open werksfeer, waar ruimte is voor humor en scherpte. We ondersteunen elkaar waar nodig en vieren successen samen. Ondanks ieders eigen specialisme trekken we echt als team op. Je staat er dus nooit alleen voor.

Dit zijn wij

Soest is een moderne, open en betrokken gemeente met een rijke historie. De gemeente bestaat al bijna 1.000 jaar en telt momenteel zo’n 47.000 inwoners. Het ligt aan de rand van de Utrechtse Heuvelrug, midden in de prachtige natuur van de Soester Duinen, en is rijk aan bossen, heide en weilanden.

De gemeente is bewust bezig met duurzaamheid en werkt hard aan de ambitie om in 2050 CO2-neutraal te zijn. Onlangs heeft Soest als een van de weinige gemeenten het certificaat voor de CO2-prestatieladder behaald. Bij gemeente Soest staan de kernwaarden vertrouwen, samen en leren centraal. Werken aan een toekomstbestendig Soest doe je samen met je collega’s, bestuur, de samenleving en partners. Dit alles met vertrouwen in elkaar. Daarbij leer je van de dingen die je doet en van je omgeving.

Als gemeentelijke organisatie werken we voor een diverse samenleving. Daarom vinden we het belangrijk dat onze organisatie net zo divers is.

Informeren & solliciteren

Is deze functie jou op het lijf geschreven? Solliciteer dan uiterlijk 14 september 2025!


Heb je toch nog vragen over de functie? Bel dan gerust even met de teamleider David Bakker via +31629425684.

Voor vragen over het sollicitatieproces kun je contact opnemen met onze recruiter Jessica Gottenbos via +31642081894 of stuur een mail naar solliciteren@soest.nl.

Delen:

Meer informatie over deze vacature?

Neem contact op met Jessica Gottenbos van gemeente Soest

Over de organisatie

gemeente Soest logo

Adres

Raadhuisplein 1
3762 AV Soest