Ga direct naar de content

Beleidsadviseur Economische Zaken (36 uur)

Solliciteer uiterlijk donderdag 16 maart
plaatsSoestlooptijd36 uursalaris3.406 - 5.021 onderwijsHBO · HBO+ · WO vervaldatumEindigt vandaag


Beleidsadviseur Economische Zaken

 

Zie jij mogelijkheden om met verschillende in- en externe partners het ondernemersklimaat in de gemeente Soest te versterken? Heb je een duidelijke visie op hoe een gemeente economisch moet functioneren? Dan ben jij de Beleidsadviseur Economische Zaken die wij zoeken! Reageer daarom snel op deze vacature.

Wat ga je doen?

Jouw doel als beleidsadviseur is om het goede ondernemersklimaat te behouden en te versterken voor alle ondernemers in Soest. Bij alle (ruimtelijke) ontwikkelingen in Soest ben je betrokken en adviseer je over de economische consequenties. Je signaleert en analyseert ontwikkelingen binnen het taakveld economische zaken. Als beleidsadviseur economische zaken zet jij de strategische lijnen uit en ben je de trekker in verschillende projecten. De projecten variëren van het ontwikkelen van beleid op regionaal niveau tot het hands-on begeleiden van centrummanagers of andere adviseurs.

Als adviseur breng je het belang van Economische Zaken onder de aandacht bij collega’s en/of het bestuur en je weet als geen ander het bestuur hiervoor te enthousiasmeren. Je bent hét aanspreekpunt voor provinciale organisaties en andere overheden. Daarbij heb je met name met collega’s uit de omringende gemeenten contact – als onderdeel van de Regio Amersfoort. Binnen de gemeente Soest werk je intensief samen met jouw directe collega, de accountmanager Bedrijven. Op diverse thema’s werk je nauw samen met andere beleidscollega’s van onder andere wonen, mobiliteit en energietransitie. Samen met hen werk je aan integrale en strategische op te stellen programma's onder de Omgevingswet.

Wat krijg je ervoor terug?

  • Een uitdagende baan in een organisatie en team die volop in ontwikkeling zijn. De gemeente Soest ondersteunt ontwikkelingswensen en investeert in jouw groei.
  • Afhankelijk van opleiding en ervaring bieden we een salaris van € 3.406 tot maximaal € 5.021 bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek (functieschaal 10a);
  • Een Individueel Keuzebudget (IKB). Dit is 17,05% boven op je salaris. Met het IKB heb je zelf de keuze over deze financiële ruimte, zodat dit aansluit aan bij jouw levensfase, persoonlijke wensen en doelen.
  • Uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden zoals betaald ouderschapsverlof, reiskostenvergoeding en/of thuiswerkvergoeding, aantrekkelijke opleidingsmogelijkheden en een laptop en telefoon in bruikleen.
  • Je hebt de mogelijkheid om je uren flexibel in te delen en gedeeltelijk thuis te werken. Dit combineer je met het ontmoeten van je collega’s in ons gemeentehuis, centraal gelegen in Soest.
  • We starten met een tijdelijke overeenkomst voor één jaar. Bij goed functioneren en onveranderde omstandigheden, zetten we dit om naar een vast contract.


Wanneer zijn we een match?

Onze ideale Beleidsadviseur Economische Zaken beschikt over een goed cijfermatig inzicht, analytische vaardigheden en een economische achtergrond. Je legt soepel verbinding met collega's, bestuurders, partners (zoals diverse ondernemersplatformen) en inwoners. Binnen jouw vakgebied weet je wat de actuele trends en ontwikkelingen zijn en heb je een visie op voor de functie relevante thema´s zoals bijvoorbeeld de ontwikkelingen rondom bedrijventerreinen en leefbaarheid van winkelcentra. Je bent iemand die kansen signaleert en daarop inspeelt door mensen te enthousiasmeren en te mobiliseren om thema's om te zetten in concrete acties.

Verder beschik je over:

  • een afgeronde HBO-of WO opleiding bij voorkeur in economische richting;
  • bij voorkeur minimaal vijf jaar relevante werkervaring;
  • ervaring met adviseren van het bestuur bij politiek gevoelige onderwerpen waarbij tegengestelde belangen meespelen.


Waar werken we aan in Soest?

Werken voor de gemeente betekent werken voor onze 47.000 inwoners en bijna 6.000 bedrijven. Als gemeente ondersteunen we de samenleving op allerlei gebieden. Wij werken aan de leefbaarheid van onze gemeente en kijken daarbij naar de lange termijn. Op dit moment spelen een aantal belangrijke projecten. Zo werken we hard aan de energietransitie voor een duurzame, toekomstbestendige gemeente. Ook bereiden we ons voor op de inwerkingtreding van de Omgevingswet. Verschillende bouwprojecten zijn in ontwikkeling (zoals de transformatie van Soesterberg Noord, woningbouwlocatie Oude Tempel en de Dalwegvisie) en stimuleren we sporten met verschillende projecten.

Dit zijn wij

We vormen samen met 275 professionals onze organisatie. Ons doel is een toekomstbestendige organisatie te zijn en mee te bewegen met wat de samenleving nodig heeft. Dat vraagt om flexibele, lerende professionals en leidinggevenden die hen daarin stimuleren, faciliteren en de ruimte geven. Daarom staan onze medewerkers centraal; zij leveren de resultaten aan onze inwoners, ondernemers en bestuur. Werken aan een toekomstbestendig Soest doen we volgens onze drie kernwaarden: samen (met collega's, bestuur, samenleving en partners) met vertrouwen in elkaar en daarbij leren we van de dingen die we doen en van onze omgeving.

Als gemeentelijke organisatie werken we voor een diverse samenleving. Daarom vinden we het belangrijk dat onze organisatie net zo divers is.

Dit is jouw team

Als beleidsadviseur Economische Zaken ben je onderdeel van het team Leefomgeving en maakt deel uit van de afdeling Ruimte. Het cluster Economische Zaken bestaat naast jou uit een accountmanager EZ en maakt onderdeel uit van het Team Leefomgeving waar ook de clusters Energietransitie, Mobiliteit, Circulaire Economie/grondstoffen, Milieu en Planeconomie onder vallen. Het is dan ook belangrijk dat je zowel goed zelfstandig als in teamverband kunt werken.

Informeren & solliciteren

We zijn benieuwd wie je bent! Wil je solliciteren? Upload je motivatie en CV via de sollicitatieknop. Je kunt je motivatie richten aan Puck Brunet de Rochebrune teamleider. De kennismakingsgesprekken vinden plaats op 6 december. Mocht jij nou eerder of later met ons in gesprek willen, dan behoort dit tot de mogelijkheden.

Heb je inhoudelijke vragen over de functie, dan kun je terecht bij Puck Brunet de Rochebrune via 06-34205873. Voor vragen over het sollicitatieproces kun je contact opnemen met HR Office/Recruitment via solliciteren@soest.nl.


Delen? Ja, graag!

Elke sollicitatie behandelen wij volgens de NVP-sollicitatiecode


 

Delen:

Meer informatie over deze vacature?

Neem contact op met Afdeling Recruitment van gemeente Soest

Gerelateerde vacatures

Over de organisatie

gemeente Soest logo
Adres
Raadhuisplein 1
3762 AV Soest