Ga direct naar de content

Regievoerder / Beleidsadviseur ruimtelijke ontwikkeling (36 uur)

Solliciteer uiterlijk dinsdag 15 november
plaatsSoestlooptijd36 uursalaris3.326 - 4.903 onderwijsHBO · HBO+ · WO vervaldatumEindigt vandaag

Regievoerder / Beleidsadviseur ruimtelijke ontwikkeling (36 uur)

Ben jij gedreven om de fysieke leefomgeving in Soest te versterken door plannen voortvarend in procedure te brengen? En houd je daarbij rekening met alle belangen? Als jij in oplossingen denkt en tastbare resultaten boekt gaan we graag met je in gesprek. We werken aan een zeer uitdagend pallet van ruimtelijke plannen, waaronder grote woningbouwprojecten zoals het landelijk bekende Soesterberg-Noord, Onze organisatie kenmerkt zich door een informele sfeer, een hands-on-mentaliteit, korte lijnen en veel ruimte om je werk naar eigen inzicht vorm te geven. Hierdoor kun je veel impact maken! Tel daarbij op de middelgrote schaal van Soest en je hebt een ideale mix: je hebt voldoende collega’s om op inhoud te sparren, staat in direct contact met het college en kunt een opgave van A tot Z sturen. Kies jij graag voor een baan met veel maatschappelijke betekenis? Laat het ons weten en neem contact met ons op!

Wat ga je doen?

Er spelen in Soest veel uitdagende opgaven in het fysieke domein, Omdat de woningbehoefte hoog is, heeft de raad een taskforce ‘Bouwen en Wonen’ ingesteld. Daarnaast draaien we voor versnelling mee in een regionale woondeal, werken we aan woningbouw bij de Vliegbasis en neemt Soest deel aan het programma Hart van de Heuvelrug. We focussen ons de komende jaren op diverse projecten en grotere bouwinitiatieven en verbinden deze met opgaven zoals mobiliteit, riolering en energie. In Soesterberg-Noord schakelen we een bedrijventerrein om naar woningbouw. Door middel van een gebiedsvisie sluiten we hier particuliere initiatieven op elkaar aan. Onze gemeente brede Omgevingsvisie werken we uit in concrete programma’s om o.a. onze woningbouwopgave te realiseren En niet te vergeten: met de komst van de nieuwe Omgevingswet vinden we onszelf waar nodig opnieuw uit, om ontwikkelingen mogelijk te maken. We zien dit als een kans om te vernieuwen en te verbeteren.

Onderdeel van de functie is het voeren van integraal vooroverleg over ruimtelijke plannen van initiatiefnemers. Jij bent daarbij de spin in het web en werkt actief samen met initiatiefnemers, interne adviseurs en belanghebbenden. Met inbreng van de Omgevingstafel zoek jij integrale oplossingen die je voorlegt aan het college. Vervolgens breng je de ruimtelijke plannen in procedure: de initiatiefnemer stelt die op, jij coördineert. Daarnaast vertegenwoordig je de gemeente in gerechtelijke procedures bij de Rechtbank of de Raad van State.

Wat krijg je ervoor terug?

• Afhankelijk van opleiding en ervaring bieden we een salaris van € 3.326 tot maximaal € 4.903 bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek (schaal 10A). Doorgroei naar schaal 11 (max € 5.247) behoort tot de mogelijkheden;
  • Een Individueel Keuzebudget (IKB). Dit is 17,05% boven op je salaris. Met het IKB heb je zelf de keuze over deze financiële ruimte, zodat het aansluit bij jouw levensfase, persoonlijke wensen en doelen;
  • Goede werkvoorzieningen, zoals een telefoon en laptop van de zaak
  • Uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden zoals betaald ouderschapsverlof, een goede reiskostenvergoeding, aantrekkelijke opleidingsmogelijkheden.
  • Je hebt de mogelijkheid om je uren flexibel in te delen en gedeeltelijk thuis te werken;
  • Dit combineer je met het ontmoeten van je collega’s in ons gemeentehuis, centraal gelegen in Soest.
  • We starten met een tijdelijke overeenkomst voor één jaar. Bij goed functioneren en onveranderde omstandigheden, zetten we dit om naar een vast contract.

Wie zoeken wij?

In ons perfecte plaatje heb je een opleiding op minimaal HBO-niveau met juridische/planologische affiniteit en is kennis van bestuurlijke processen gewenst. Je bent in staat deze kennis praktisch in te zetten. Je bent geïnteresseerd in de Omgevingswet en grijpt doelgericht de kansen die deze wet biedt. Je kunt je inleven in de verschillende belangen van de initiatiefnemer, insprekers, raad en college. Je hebt een analytische blik en kunt goed overzicht houden binnen een informatierijke omgeving. Je bent proactief en positief-kritisch ingesteld.

Dit zijn wij

We vormen samen met 230 professionals onze organisatie. We zijn open, sociaal en ontwikkelingsgericht. Om onze inwoner, maatschappelijke partijen en ondernemers zo goed mogelijk te helpen, houden we de lijnen kort, het werk efficiënt en de oplossingen professioneel. Het ontwikkelen van onszelf en de organisatie vinden we erg belangrijk. Ons doel is om een wendbare en rolbewuste organisatie te zijn die in verbinding staat met de omgeving. Als gemeentelijke organisatie werken we voor een diverse samenleving. Daarom vinden we het belangrijk dat onze organisatie net zo divers is.

Informeren & solliciteren

We zijn benieuwd wie je bent! Wil je solliciteren? Upload je motivatie en CV via onderstaande sollicitatieknop en reageer vóór 6 oktober. Je kunt je motivatie richten aan Mignon Bogaard, teamleider. Het kennismakingsgesprek vindt plaats op vrijdag 14 oktober. Wil je hier alvast rekening mee houden?

Heb je inhoudelijke vragen over de functie, dan kun je terecht bij Mignon Bogaard, via 06 – 11512145. Voor vragen over het sollicitatieproces kun je contact opnemen met HR Office/Recruitment, via 035 - 60 93 033 of solliciteren@soest.nl

Delen? Ja, graag!

Elke sollicitatie behandelen wij volgens de NVP-sollicitatiecode

Meer informatie over deze vacature?

Neem contact op met Afdeling Recruitment van gemeente Soest