Ga direct naar de content

HR Strategisch beleidsadviseur (32-36 uur)

Solliciteer uiterlijk vrijdag 23 december
plaatsSoestlooptijd32 - 36 uursalaris3.701 - 5.372 onderwijsHBO · WO vervaldatumEindigt vandaag

 


 Strategisch beleidsadviseur HR met coördinerende taken (32-36 uur)


Wat leuk dat je deze vacature bekijkt! We zoeken voor ons team Advies en Interne Dienstverlening een Strategisch beleidsadviseur HR.

Waarom hebben we jou nodig?

Doelstelling is om HR in de organisatie naar een hoger plan te tillen en verder te bouwen aan een toekomstbestendig HR-cluster die de gemeente Soest en BBS  in haar ontwikkelingen faciliteert. Door in te spelen op de dynamiek binnen de organisatie en grip te hebben op de HR-vraagstukken die er zijn, ondersteunen wij de ambtelijke organisatie optimaal in de uitvoer van haar opgave .

Je bent een aanjager voor vernieuwing, en je doet dit op veel verschillende vlakken. In grote lijnen vertellen we waarvoor we je zoeken. Jij adviseert als strategisch beleidsadviseur HR de directie/MT en het college/portefeuillehouder. Hierbij geef je advies over individuele vraagstukken, maar vooral over organisatie brede thema’s en uitdagingen. Daarnaast heb je coördinerende taken binnen het HR team.  

Begin 2022 is er bij de gemeente Soest een nieuwe besturingsfilosofie en concernplan vastgesteld en vertaald naar een HR-visie. Deze visie moet operationeel vertaalt worden naar concrete projecten die bijdragen aan het realiseren van de organisatie- en HR visie. Vanuit deze rol coördineer je de werkzaamheden van het HR team en zorg je voor een constante innovatie van de processen.

Omdat het een afwisselende functie is, is iedere dag anders voor jou. Maar je dag zou er ongeveer zo uit kunnen zien: je begint met een dagstart met het HR team waarin jullie samen de prioriteiten voor die week bespreken. Hierna heb je een bespreking over het nieuwe functiehuis, deze moet het projectmatig en programmatisch werken gaan ondersteunen.

Na de lunch in ons bedrijfsrestaurant heb je een overleg met de organisatieadviseur, daarna de 2e sessie van een projectgroep die volgens de Lean methodiek aan de slag is met de vernieuwing en verbetering van het proces externe inhuur. Vervolgens beantwoord je wat mails en bereid je de themasessie voor die je gaat geven aan alle leidinggevenden.

Wat krijg je ervoor terug?

  • Een uitdagende baan in een organisatie en team die volop in ontwikkeling zijn. De gemeente Soest ondersteunt ontwikkelingswensen en investeert in jouw groei;
  • Afhankelijk van opleiding en ervaring bieden we een salaris van € 3.701 tot maximaal € 5.372 bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek (functieschaal 11);
  • Een Individueel Keuzebudget (IKB). Dit is 17,05% boven op je salaris. Met het IKB heb je zelf de keuze over deze financiële ruimte, zodat dit aansluit aan bij jouw levensfase, persoonlijke wensen en doelen;
  • Uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden zoals betaald ouderschapsverlof, reiskostenvergoeding en/of thuiswerkvergoeding, aantrekkelijke opleidingsmogelijkheden en gebruik van een laptop en telefoon;
  • Je hebt de mogelijkheid om je uren flexibel in te delen en gedeeltelijk thuis te werken. Dit combineer je met het ontmoeten van je collega’s in ons gemeentehuis, centraal gelegen in Soest. We starten met een tijdelijke overeenkomst voor één jaar. Bij goed functioneren en onveranderde omstandigheden, zetten we dit om naar een vast contract.


Wanneer zijn we een match?

Ben jij die ervaren HR-professional die op veel borden tegelijk kan schaken en energie krijgt van complexe vraagstukken? En wil jij je HR-skills inzetten om bij te dragen aan de ontwikkeling van de organisatie en medewerkers? Reageer dan nu!

Wij zoeken natuurlijk de gedroomde kandidaat! In ons perfecte plaatje heb je als Strategisch beleidsadviseur een HBO/WO opleiding richting HRM en al ervaring als organisatieadviseur of aantoonbare ervaring met organisatiegerichte vraagstukken. Je hebt een duidelijke toekomstgerichte visie op HR en je bent in staat de organisatie hierin mee te nemen.

Je straalt energie uit, je hebt humor en bent niet bang om je mening te geven.

Kwaliteiten die wij bij deze functie vinden passen zijn: analyseren, integraal werken en organisatie sensitief.

Waar werken we aan in Soest?

Werken voor de gemeente betekent werken voor onze 47.000 inwoners. Als gemeente ondersteunen we de samenleving op allerlei gebieden. Wij werken aan de leefbaarheid van onze gemeente en kijken daarbij naar de lange termijn. Op dit moment spelen een aantal belangrijke projecten. Zo werken we hard aan de energietransitie voor een duurzame, toekomstbestendige gemeente. Ook bereiden we ons voor op de inwerkingtreding van de Omgevingswet. Verschillende bouwprojecten zijn in ontwikkeling (zoals de transformatie van Soesterberg Noord, woningbouwlocatie Oude Tempel en de Dalwegvisie) en stimuleren we sporten met verschillende projecten.

Dit zijn wij

We vormen samen met 275 professionals onze organisatie. Ons doel is een toekomstbestendige organisatie te zijn en mee te bewegen met wat de samenleving nodig heeft. Dat vraagt om flexibele, lerende professionals en leidinggevenden die hen daarin stimuleren, faciliteren en de ruimte geven. Daarom staan onze medewerkers centraal; zij leveren de resultaten aan onze inwoners, ondernemers en bestuur. Werken aan een toekomstbestendig Soest doen we volgens onze drie kernwaarden: samen (met collega’s, bestuur, samenleving en partners), met vertrouwen in elkaar en daarbij leren we van de dingen die we doen en van onze omgeving.

Als gemeentelijke organisatie werken we voor een diverse samenleving. Daarom vinden we het belangrijk dat onze organisatie net zo divers is.

Dit is jouw team

Als Strategisch beleidsadviseur HR ben je onderdeel van het team Advies en Interne Dienstverlening en maakt deel uit van de afdeling Bedrijfsvoering. Het cluster HR bestaat uit HR Business Partners, HR consulenten, een adviseur Werving & Selectie en een recruiter.  

Informeren & solliciteren

We zijn benieuwd wie je bent! Wil je solliciteren? Upload je motivatie en CV via de sollicitatieknop. Dit kan tot en met 25 augustus. Je kunt je motivatie richten aan Gerben Keizer, teamleider Advies & Interne Dienstverlening.

In verband met de vakantieperiode zullen de gesprekken op een nader te bepalen datum eind augustus plaatsvinden.

Heb je inhoudelijke vragen over de functie, dan kun je terecht bij Marit de Nooij, HR business partner via 06-18582562. Voor vragen over het sollicitatieproces kun je contact opnemen met HR Office/ Recruitment, via solliciteren@soest.nl.

Delen? Ja, graag!

Elke sollicitatie behandelen wij volgens de NVP-sollicitatiecode


 

Delen:

Meer informatie over deze vacature?

Neem contact op met Afdeling Recruitment van gemeente Soest

Gerelateerde vacatures

Over de organisatie

gemeente Soest logo
Adres
Raadhuisplein 1
3762 AV Soest