Ga direct naar de content
gemeente Soest

BRP Specialist

Solliciteer uiterlijk woensdag 21 mei
plaatsSoestlooptijd32 - 36 uursalaris3.359 - 4.811 vervaldatumNog 11 dagen


BRP Specialist


Ben jij een gedreven en ervaren specialist op het gebied van de Basisregistratie Personen (BRP)? Dan is dit jouw kans om deel uit te maken van ons team bij de Gemeente Soest!

Wij combineren het beste van twee werelden: de korte lijnen en persoonlijke sfeer van een kleinere organisatie, én de diversiteit en complexiteit van een gemeente die groot genoeg is om uitdagende en maatschappelijk relevante vraagstukken aan te pakken.


Wat ga je doen?

Als BRP Specialist ben je verantwoordelijk voor het accuraat verwerken, controleren en beheren van gegevens in de Basisregistratie Personen. Jij zorgt ervoor dat de persoonsgegevens van onze inwoners correct en actueel zijn, en voert wijzigingen snel en zorgvuldig door. Je behandelt het berichtenverkeer, beoordeelt brondocumenten en handelt (eerste) vestigingen en hervestigingen zelfstandig af. Ook lever je een bijdrage aan de zelfevaluatie.

Jouw taken op een rij:

  • Verwerken van mutaties en aanvragen in de BRP, zoals verhuizingen, geboortes, huwelijken en overlijdens;
  • Controleren van ingevoerde gegevens op juistheid en volledigheid;
  • Afhandelen van vragen en verzoeken van inwoners en instanties met betrekking tot de BRP;
  • Overdragen van kennis over complexe werkzaamheden aan collega’s;
  • Verstrekken van protocolleringsoverzichten uit de BRP en GBA-V op verzoek van inwoners.


Wat krijg je ervoor terug?

Kom werken bij onze organisatie die volop in beweging is! Je komt terecht in een informele ambitieuze organisatie en in een team met betrokken collega’s. Bij de gemeente Soest krijg je meer dan alleen een baan. We bieden een stimulerende werkomgeving met een informele cultuur en een prettige werksfeer. Je start met een introductiedag waarbij je de organisatie en je collega’s leert kennen.

Wij bieden een salaris van maximaal €4.811,- bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek (schaal 9). Dit salaris is afhankelijk van jouw ervaring en opleidingsniveau.

Naast het salaris bieden wij;

  • Flexibel in te richten werktijden voor een goede werk-privé balans;
  • 17,05% individueel keuze budget boven op je salaris;
  • Vrije dagen om te genieten van een welverdiende vakantie;
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden zoals betaald ouderschapsverlof;
  • Een aantrekkelijke pensioensregeling bij het ABP;
  • Een actieve personeelsvereniging met de leukste activiteiten;
  • Een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd, voorafgegaan door een jaarcontract.


Wanneer zijn we een match?

Wij zijn op zoek naar een energieke en organisatorisch sterke teamspeler die 32 tot 36 uur per week beschikbaar is. Je werkt graag zelfstandig, maar bent tegelijkertijd betrokken bij je collega’s en draagt actief bij aan een goede samenwerking binnen het team.

Je beschikt over een groot inlevingsvermogen en ziet de mens achter de vraag. Binnen de geldende wet- en regelgeving zoek je altijd naar manieren om de inwoner zo goed mogelijk te helpen. Je denkt in mogelijkheden en schakelt gemakkelijk tussen beleid en praktijk.

Tegelijkertijd ben je alert op signalen van mogelijke fraude. Als poortwachter van de samenleving neem je deze verantwoordelijkheid serieus en ga je zorgvuldig en nauwkeurig te werk.

Wat breng je mee?

  • HBO werk- en denkniveau;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare ervaring met complexe burgerzakenvraagstukken in een soortgelijke functie binnen een gemeentelijke organisatie.


Dit zijn wij

Soest is een moderne, open en betrokken gemeente met een rijke historie. De gemeente bestaat al bijna 1.000 jaar en telt momenteel zo’n 47.000 inwoners. Het ligt aan de rand van de Utrechtse Heuvelrug, midden in de prachtige natuur van de Soester Duinen, en is rijk aan bossen, heide en weilanden.

De gemeente is bewust bezig met duurzaamheid en werkt hard aan de ambitie om in 2050 CO2-neutraal te zijn. Onlangs heeft Soest als een van de weinige gemeenten het certificaat voor de CO2-prestatieladder behaald. Bij Gemeente Soest staan de kernwaarden vertrouwen, samen en leren centraal. Werken aan een toekomstbestendig Soest doe je samen met je collega’s, bestuur, de samenleving en partners. Dit alles met vertrouwen in elkaar. Daarbij leer je van de dingen die je doet en van je omgeving.

Als gemeentelijke organisatie werken we voor een diverse samenleving. Daarom vinden we het belangrijk dat onze organisatie net zo divers is.


Informeren & solliciteren

Klaar om samen met ons het verschil te maken voor de inwoners van Soest? Solliciteer dan nu en word onze nieuwe BRP Specialist! Doe dit uiterlijk 21 mei 2025.

De kennismakingsgesprekken vinden in overleg plaats.

Heb je toch nog vragen over de functie? Bel dan gerust even met David Butzelaar, Teamleider  via 06-39 79 21 51.

Voor vragen over het sollicitatieproces kun je contact opnemen met recruitment via solliciteren@soest.nl.

Delen:

Reageer vandaag

Meer informatie over deze vacature?

Neem contact op met Afdeling Recruitment van gemeente Soest

Gerelateerde vacatures

Over de organisatie

gemeente Soest logo
Adres
Raadhuisplein 1
3762 AV Soest