Ga direct naar de content

Beleidsadviseur Bestaanszekerheid (32 uur)

Solliciteer uiterlijk donderdag 25 mei
plaatsSoestlooptijd32 uursalaris3.090 - 5.021 onderwijsHBO vervaldatumEindigt vandaag

 

 


Beleidsadviseur Bestaanszekerheid (32 uur)


 


Wat leuk dat je deze vacature bekijkt! We zoeken voor ons team Maatschappelijke Ontwikkeling een Beleidsadviseur Samenleving met aandachtsgebied Bestaanszekerheid. De vragen uit de samenleving worden steeds groter en ingewikkelder, daarom zoeken wij versterking voor ons team.


Wat ga je doen

Beleidsadviseur Bestaanszekerheid heb je enorm veel afwisseling in je werk. Je ontwikkelt en implementeert beleid om de bestaanszekerheid van onze inwoners te waarborgen, waarbij je onze partners en inwoners betrekt. Daarnaast ga je bezig met beleid op het gebied van vroeg signalering van schulden, energietoeslag, minimabeleid, bijzondere bijstand, handhavingsbeleid binnen de Participatiewet, Bbz en schulden bij ondernemers. Je zoekt daarbij de verbinding met andere afdelingen en uitvoeringsorganisaties. Samen met onze collega’s en partners zorg je dat diverse doelgroepen van statushouders tot zzp’ers en van jongeren tot ouderen de weg naar onze regelingen weten te vinden.Je bent bent ook accounthouder van diverse subsidiepartners met wie wij samenwerken op het gebied van financiële problemen van onze inwoners.

Samenwerken is ook een belangrijk onderdeel van deze functie, dit doe je natuurlijk met je collega's. Maar ook met de partners binnen het inlooppunt voor geldzaken GOOS (Geld op Orde Soest) aan de doorontwikkeling van het inlooppunt. In de regio ben je actief op het gebied van armoede en schulden

 

Wat krijg je ervoor terug

  • Een uitdagende baan in een organisatie die volop in ontwikkeling is. De lijnen zijn kort. Zowel intern als extern. Werken voor Soest betekent dat je in contact staat met onze inwoners, het bestuur en partners. De gemeente Soest ondersteunt ontwikkelingswensen en investeert in jouw groei.
  • Afhankelijk van je ervaring bieden we een salaris van € 3090 tot maximaal € 5021 bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek (functieschaal 10 of 10a).
  • Een Individueel Keuzebudget (IKB). Dit is 17,05% boven op je salaris. Met het IKB heb je zelf de keuze over deze financiële ruimte, zodat dit aansluit aan bij jouw levensfase, persoonlijke wensen en doelen.
  • Uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden zoals betaald ouderschapsverlof, reiskostenvergoeding en/of thuiswerkvergoeding, aantrekkelijke opleidingsmogelijkheden en een laptop en telefoon in bruikleen.
  • Je hebt de mogelijkheid om je uren flexibel in te delen en gedeeltelijk thuis te werken. Dit combineer je met het ontmoeten van je collega’s in ons gemeentehuis, centraal gelegen in Soest. 
  • We starten met een tijdelijke overeenkomst voor één jaar. Bij goed functioneren en onveranderde omstandigheden, zetten we dit om naar een vast contract.


Wanneer zijn we een match

Jij hebt hart voor het onderwerp Bestaanszekerheid en de gedrevenheid om  hierin het verschil te maken voor onze inwoners in Soest en Soesterberg. Je signaleert kansen en risico’s, kent de regels maar begrijpt ook dat de regels er zijn met een bedoeling. Jij bent voor inwoners en college hét aanspreekpunt voor je beleidsterrein. Jij zorgt voor verbinding tussen onze inwoners, je collega’s, onze partners en ons college op het gebied van Bestaanszekerheid.

Wij zoeken natuurlijk de gedroomde kandidaat! In ons perfecte plaatje heb je al minimaal 3 jaar gemeentelijke ervaring. Ook heb je een geschikte opleiding op minimaal Hbo-niveau, heb je kennis van de Participatiewet en het Sociaal Domein. Jij legt makkelijk de verbinding. Je weet jouw expertise en vakkennis in te brengen bij de actuele situaties.

Kwaliteiten die wij bij deze functie vinden passen zijn: Resultaatgericht / Dienstverlenend / Inlevingsvermogen / Politiek sensitief

 

Waar werken we aan in Soest

Werken voor de gemeente betekent werken voor onze 47.000 inwoners. Als gemeente ondersteunen we de samenleving op allerlei gebieden. Wij werken aan de leefbaarheid van onze gemeente en kijken daarbij naar de lange termijn. Op dit moment spelen een aantal belangrijke projecten. Zo werken we hard aan de energietransitie voor een duurzame, toekomstbestendige gemeente. Ook bereiden we ons voor op de inwerkingtreding van de Omgevingswet. Verschillende bouwprojecten zijn in ontwikkeling (zoals de transformatie van Soesterberg Noord, woningbouwlocatie Oude Tempel en de Dalwegvisie) en stimuleren we sporten met verschillende projecten.


Dit zijn wij

We vormen samen met 275 professionals onze organisatie. Ons doel is een toekomstbestendige organisatie te zijn en mee te bewegen met wat de samenleving nodig heeft. Dat vraagt om flexibele, lerende professionals en leidinggevenden die hen daarin stimuleren, faciliteren en de ruimte geven. Daarom staan onze medewerkers centraal; zij leveren de resultaten aan onze inwoners, ondernemers en bestuur. Werken aan een toekomstbestendig Soest doen we volgens onze drie kernwaarden: samen (met collega’s, bestuur, samenleving en partners), met vertrouwen in elkaar en daarbij leren we van de dingen die we doen en van onze omgeving.


Als gemeentelijke organisatie werken we voor een diverse samenleving. Daarom vinden we het belangrijk dat onze organisatie net zo divers is.


Dit is jouw team

Als Beleidsadviseur Bestaanszekerheid ben je onderdeel van het team Maatschappelijke Ontwikkeling,  dat deel uit maakt van de afdeling Samenleving.  Het team bestaat naast jou uit twaalf beleidsadviseurs, voornamelijk op het gebied van het Sociaal Domein.

Informeren & solliciteren

We zijn benieuwd wie je bent! Wil je solliciteren? Upload je motivatie en CV via onderstaande sollicitatieknop en reageer vóór 9 april 2023. Je kunt je motivatie richten aan Emiel Schippers, teamleider.


Heb je inhoudelijke vragen over de functie, dan kun je terecht bij Emiel Schippers via e.schippers@soest.nl. Voor vragen over het sollicitatieproces kun je contact opnemen met HR Office / Recruitment  via solliciteren@soest.nl.


Delen? Ja, graag!

Elke sollicitatie behandelen wij volgens de NVP-sollicitatiecode


 


 

Delen:

Meer informatie over deze vacature?

Neem contact op met Afdeling Recruitment van gemeente Soest

Gerelateerde vacatures

Over de organisatie

gemeente Soest logo
Adres
Raadhuisplein 1
3762 AV Soest