Ga direct naar de content

Beleidsadviseur Jeugd (32-36 uur)

Solliciteer uiterlijk vrijdag 30 juni
plaatsSoestlooptijd32 - 36 uursalaris3.406 - 5.021 onderwijsHBO vervaldatumEindigt vandaag



Beleidsadviseur Jeugd (32-36 uur)


Wat leuk dat je deze vacature bekijkt! Onze collega gaat met pensioen daarom zoeken we we voor onze afdeling Samenleving een Beleidsadviseur Jeugd. Ben jij doelgericht, resultaatgericht en ben je goed in het bouwen van relaties? Reageer dan snel op deze mooie vacature.

 

Wat ga je doen

Het sociaal domein is elke dag volop in beweging door kleine en grote veranderingen. Als beleidsadviseur Jeugd ga jij aan de slag om vorm te geven aan deze veranderingen. Je belangrijkste taakvelden vormen de opgaven rond preventie,  specialistische jeugdhulp, jeugdbescherming en – reclassering en de regionale samenwerking daaromheen. Je geeft mede sturing aan de regionale en lokale transformatieopgaven en werkt nauw samen voor de aansluiting op Passend Onderwijs, lokaal preventieve opgaven en 18+ voorzieningen.

Als beleidsadviseur werk je voor de gemeente aan allerlei projecten, schrijf je beleidsstukken en overleg je met de betrokken wethouders en collega’s. Jij neemt je eigen expertise binnen het sociaal domein mee. Jij werkt goed samen met uitvoering zowel intern als met externe gecontracteerde partijen om de transformatie vorm te geven. Je vindt participatie van ouders en jongeren belangrijk en weet hier handen en voeten aan te geven. Je hebt aantoonbaar kennis van de werking van de stelsels in het sociaal domein. Het taakaccent jeugd in de functie vraagt dat je kennis hebt van (de werking van) het stelsel jeugd; jeugdhulp, jeugdbescherming en jeugdreclassering. Dat je denkt en handelt vanuit een consistente kijk op het jeugdveld. Je bent een goede sparringpartner en adviseur van de wethouder c.q. het college. Je hebt een actieve inbreng in de regionale transformatieopgaven in de jeugdhulpregio Eemland. 


Wanneer zijn wij een match

Jij neemt je eigen expertise binnen het sociaal domein mee. Jij werkt goed samen met uitvoering zowel intern als met externe gecontracteerde partijen om de transformatie vorm te geven. Je vindt participatie van ouders en jongeren belangrijk en weet hier handen en voeten aan te geven. Je hebt aantoonbaar kennis van de werking van de stelsels in het sociaal domein. Het taakaccent jeugd in de functie vraagt dat je kennis hebt van (de werking van) het stelsel jeugd; jeugdhulp, jeugdbescherming en jeugdreclassering. Dat je denkt en handelt vanuit een consistente kijk op het jeugdveld. Je bent een goede sparringpartner en adviseur van de wethouder c.q. het college. Je hebt een actieve inbreng in de regionale transformatieopgaven in de jeugdhulpregio Eemland.

Verder zijn de volgende eigenschappen belangrijk: 

  • Jij bent politiek sensitief ingesteld, jij weet wat er speelt binnen de sociale kaart van de gemeente en de bredere maatschappelijke ontwikkelingen in de samenleving
  • Je hebt gemeentelijke werkervaring als beleidsmedewerker jeugd, je hebt een goede pen en je kan het college en portefeuillehouder deskundig adviseren
  • Je neemt een afgeronde studie mee die aansluit bij de functie. 
  • Je bent doelgericht, resultaatgericht en kan met verschillende organisaties een goede relatie opbouwen.
  • Je beschikt, als zich knelpunten voordoen, over een zelfstartend vermogen, deze op te (doen) lossen.
  • Je vindt communicatief goede aansluiting op alle niveaus en beweegt daar gemakkelijk, zowel in contact  met de inwoner, met de uitvoering als het strategisch bestuurlijk niveau  


Wat krijg je ervoor terug

Je komt terecht in een team van gedreven en enthousiaste professionals die veel waarde hechten aan kwaliteit en ontwikkeling. Iets waar de organisatie die volop in beweging is de medewerkers ook in faciliteert. Uiteraard wordt je beloond voor je inzet en ondersteunen we je in je ontwikkelwensen.

  • afhankelijk van opleiding en ervaring bieden we een salaris van € 3.406 tot maximaal € 5.021 bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek (schaal 10A);
  • een Individueel Keuzebudget (IKB). Dit is 17,05% boven op je salaris. Met het IKB heb je zelf de keuze over deze financiële ruimte, zodat het aansluit bij jouw levensfase, persoonlijke wensen en doelen;
  • goede werkvoorzieningen, zoals een telefoon en laptop van de zaak;
  • uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden zoals betaald ouderschapsverlof, een goede reiskostenvergoeding, aantrekkelijke opleidingsmogelijkheden;
  • je hebt de mogelijkheid om je uren flexibel in te delen en gedeeltelijk thuis te werken, dit combineer je met het ontmoeten van je collega’s in ons gemeentehuis, centraal gelegen in Soest;
  • we starten met een tijdelijke overeenkomst voor één jaar. Bij goed functioneren en onveranderde omstandigheden, zetten we dit om naar een vast contract.


Dit zijn wij

We vormen samen met 230 professionals onze organisatie. We zijn open, sociaal en ontwikkelingsgericht. Om onze inwoners, maatschappelijke partijen en ondernemers zo goed mogelijk te helpen, houden we de lijnen kort, het werk efficiënt en de oplossingen professioneel. Het ontwikkelen van onszelf en de organisatie vinden we erg belangrijk. Ons doel is om een wendbare en rolbewuste organisatie te zijn die in verbinding staat met de omgeving.


Dit is jouw team

Als ervaren Beleidsadviseur Jeugd ben je onderdeel van de afdeling sociale leefomgeving die bestaat uit ongeveer 35 collega’s. Je werkt in het cluster samenredzaam, dat naast jou bestaat uit 9 collega’s. Andere clusters zijn onderwijs, gezondheid, veiligheid en vastgoed.

Als gemeentelijke organisatie werken we voor een diverse samenleving. Daarom vinden we het belangrijk dat onze organisatie net zo divers is.


Informeren & solliciteren

We zijn benieuwd wie je bent! Wil je solliciteren? Upload je motivatie en CV via onderstaande sollicitatieknop en reageer vóór 9 april 2023. Je kunt je motivatie richten aan Mieke Lodders. De gesprekken vinden plaats in week 15 en 16. Mocht dit niet schikken, vermeld dit dan in je brief.


Heb je inhoudelijke vragen over de functie, dan kun je terecht bij Matthijs van Kooten 06-28742804. Voor vragen over het sollicitatieproces kun je contact opnemen met HR Office/Recruitment via solliciteren@soest.nl of 06 43 60 94 24.






Delen? Ja, graag!

Elke sollicitatie behandelen wij volgens de NVP-sollicitatiecode




 

Delen:

Meer informatie over deze vacature?

Neem contact op met Afdeling Recruitment van gemeente Soest

Gerelateerde vacatures

Over de organisatie

gemeente Soest logo
Adres
Raadhuisplein 1
3762 AV Soest