Ga direct naar de content

Toezichthouder Wabo (36 uur)

Solliciteer uiterlijk vrijdag 31 maart
plaatsSoestlooptijd36 uursalaris2.865 - 4.208 onderwijsMBO+ vervaldatumEindigt vandaag

 


Toezichthouder Wabo (36 uur)


Ben je doortastend, proactief en heb je dienstverlening hoog in het vaandel staan? Omdat onze collega Slimen binnenkort met pensioen gaat zoeken wij een nieuwe collega toezichthouder WABO. Zie jij jezelf al werken in één van de leukste teams bij gemeente Soest? Reageer dan snel op deze vacature.


Wat ga je doen?

Als toezichthouder WABO sta je in directe contact met onze burgers maar ook met o.a. aannemers, projectontwikkelaars en uitvoerders bij bouwprojecten. Je voert het beleid uit het op het gebied van toezicht en handhaving en draagt zorg voor de naleving van de WABO. Je houdt toezicht over een breed terrein. Je controleert niet alleen of nieuwe bouwwerkzaamheden conform vergunning en/ of Bouwbesluit worden uitgevoerd. Je controleert ook of bedrijven en inwoners de wet- en regelgeving en vergunningen naleven op de samenhangende terreinen van de WABO. Hiernaast informeer je  burgers en organisaties over regelgeving doormiddel van voorlichting. Je pakt strijdigheden met de regelgeving aan, zo nodig gevolgd door overleg gericht op beëindigen van de overtredingen (in overleg met juristen van de afdeling) of verdere handhavingsacties.


Wat krijg je ervoor terug?

  • Een uitdagende baan in een organisatie en team dat volop in ontwikkeling is. De gemeente Soest ondersteunt ontwikkelingswensen en investeert in jouw groei;
  • Afhankelijk van opleiding en ervaring bieden we een salaris van € 2.865 tot maximaal € 4.208 bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek (functieschaal 9);
  • Een Individueel Keuzebudget (IKB). Dit is 17,05% boven op je salaris. Met het IKB heb je zelf de keuze over deze financiële ruimte, zodat dit aansluit aan bij jouw levensfase, persoonlijke wensen en doelen;
  • Uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden zoals betaald ouderschapsverlof, reiskostenvergoeding en/of thuiswerkvergoeding, aantrekkelijke opleidingsmogelijkheden en een laptop en telefoon in bruikleen;
  • We starten met een tijdelijke overeenkomst voor één jaar. Bij goed functioneren en onveranderde omstandigheden, zetten we dit om naar een vast contract.


Wanneer zijn we een match?

We matchen als je beschikt over goede communicatieve vaardigheden en een resultaatgerichte instelling. Je weet goed je weg te vinden in de wetgeving rondom ruimtelijke ordening en binnen de overige beleidsvelden van de gemeente.  Je bent een verbinder, initiatiefrijk en resultaatgericht. Je bent in staat overzicht te houden van alle werkzaamheden en taken die zich in het cluster afspelen. Het is belangrijk dat je goed in teamverband kunt werken, maar ook dat je zelfstandig aan de slag kunt gaan.


Verder beschik je over:

  • Minimaal MBO niveau 4 diploma richting bouwkunde;
  • Diploma ABW 1, waarbij je de bereidheid hebt om ABW 2 en je asbestcertificering te halen;
  • Bij voorkeur minimaal 3 jaar werkervaring op het gebied van het Bouwbesluit


Dit is jouw team

Je gaat werken binnen de afdeling Ruimte en maakt deel uit van het team Vergunningverlening, Toezicht en Handhaving. Binnen ons team willen we snel in spelen op huidige en toekomstige ontwikkelingen.  We sturen hierbij op proces, resultaat en kwaliteit. Het team bestaat uit ca. 30 collega’s waarbij we een duidelijke functiescheiding hebben tussen vergunningverlening en toezicht, waarbij het toezicht onderdeel uitmaakt van het cluster handhaving.


Waar werken we aan in Soest

Werken voor de gemeente betekent werken voor onze 47.000 inwoners. Als gemeente ondersteunen we de samenleving op allerlei gebieden. Wij werken aan de leefbaarheid van onze gemeente en kijken daarbij naar de lange termijn. Op dit moment spelen een aantal belangrijke projecten. Zo werken we hard aan de energietransitie voor een duurzame, toekomstbestendige gemeente. Ook bereiden we ons voor op de inwerkingtreding van de Omgevingswet. Verschillende bouwprojecten zijn in ontwikkeling (zoals de transformatie van Soesterberg Noord, woningbouwlocatie Oude Tempel en de Dalwegvisie) en stimuleren we sporten met verschillende projecten.


Dit zijn wij

We vormen samen met 275 professionals onze organisatie. Ons doel is een toekomstbestendige organisatie te zijn en mee te bewegen met wat de samenleving nodig heeft. Dat vraagt om flexibele, lerende professionals en leidinggevenden die hen daarin stimuleren, faciliteren en de ruimte geven. Daarom staan onze medewerkers centraal; zij leveren de resultaten aan onze inwoners, ondernemers en bestuur. Werken aan een toekomstbestendig Soest doen we volgens onze drie kernwaarden: samen (met collega’s, bestuur, samenleving en partners), met vertrouwen in elkaar en daarbij leren we van de dingen die we doen en van onze omgeving.


Als gemeentelijke organisatie werken we voor een diverse samenleving. Daarom vinden we het belangrijk dat onze organisatie net zo divers is.


Informeren & solliciteren

Heb je inhoudelijke vragen over de functie, dan kun je terecht bij Karen Starink via 06 - 41334699. Voor vragen over het sollicitatieproces kun je contact opnemen met HR Office / Recruitment  via solliciteren@soest.nl.

We zijn benieuwd wie je bent! Wil je solliciteren? Upload  je motivatie en CV via de sollicitatieknop. Dit kan tot en met 26 februari 2023. Je kunt je motivatie richten aan Karen Starink, teamleider.

De kennismakingsgesprekken vinden plaats op maandag 6 maart 2023. Wil je hier alvast rekening mee houden?


Delen? Ja, graag!


Elke sollicitatie behandelen wij volgens de NVP-sollicitatiecode


 


 

Delen:

Meer informatie over deze vacature?

Neem contact op met Afdeling Recruitment van gemeente Soest

Gerelateerde vacatures

Over de organisatie

gemeente Soest logo
Adres
Raadhuisplein 1
3762 AV Soest