Ga direct naar de content

Klantadviseur Vergunningverlening, Toezicht en Handhaving (36 uur)

Solliciteer uiterlijk maandag 19 december
plaatsSoestlooptijd36 uursalaris2.865 - 4.208 onderwijsHBO vervaldatumEindigt vandaag


Klantadviseur Vergunningverlening, Toezicht en Handhaving (36 uur)


Wat leuk dat je deze vacature bekijkt! We zoeken voor ons team Vergunningverlening, Toezicht en Handhaving een Klantadviseur vanwege vertrek van een collega.

Wat ga je doen?

Je bent klantadviseur VTH. Je hebt direct contact met klanten (denk aan initiatiefnemers, aanvragers, buren en andere geïnteresseerde burgers, maar ook collega’s). Je verstrekt informatie over bijvoorbeeld vergunningsvrije bouwmogelijkheden, bestemmingsplannen, zowel mondeling als schriftelijk. Je verzorgt onder andere de ontvangstbevestigingen voor aanvragen omgevingsvergunningen en verzoeken om vooroverleg. Je maakt de agenda en het verslag van de Commissie Ruimtelijke Kwaliteit.

Je denkt mee met initiatiefnemers, zonder dat je daarbij de overige belangen die bij een ruimtelijke ontwikkeling een rol spelen uit het oog verliest. Je weet daarbij goed je weg te vinden in de wetgeving rondom ruimtelijke ordening en binnen de overige beleidsvelden van de gemeente.

Kortom, je bent de spin in het web van het cluster VTH.

Wat krijg je ervoor terug?

  • Een uitdagende baan in een organisatie en team die volop in ontwikkeling is. De gemeente Soest ondersteunt ontwikkelingswensen en investeert in jouw groei.
  • Afhankelijk van opleiding en ervaring bieden we een salaris van € 2.865 tot maximaal € 4.208 bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek (functieschaal 9).
  • Een Individueel Keuzebudget (IKB). Dit is 17,05% boven op je salaris. Met het IKB heb je zelf de keuze over deze financiële ruimte, zodat dit aansluit aan bij jouw levensfase, persoonlijke wensen en doelen.
  • Uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden zoals betaald ouderschapsverlof, reiskostenvergoeding en/of thuiswerkvergoeding, aantrekkelijke opleidingsmogelijkheden en een laptop en telefoon in bruikleen.
  • We starten met een tijdelijke overeenkomst voor één jaar. Bij goed functioneren en onveranderde omstandigheden, zetten we dit om naar een vast contract.


Wanneer zijn we een match?

Je enige kennis van de Wabo hebt, tekening kunt lezen en je wat kennis hebt van het omgevingsrecht. Je kunt je de nog ontbrekende ins en outs hiervan snel eigen maken, zodat je op korte termijn een echte expert wordt. Als je al werkervaring in dit vakgebied hebt, is dat een pré. Je bent communicatief vaardig en je hebt goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden. Je bent je bewust van bestuurlijke en politieke verhoudingen en verschillende belangen en je kunt daar prima je weg in vinden. Verder ben je proactief, denk je met de klant mee, kijk je naar de mogelijkheden en denk je in duurzame oplossingen.  Je bent een verbinder, initiatiefrijk en resultaatgericht. Je bent in staat overzicht te houden van alle werkzaamheden en taken die zich in het cluster afspelen.

Waar werken we aan in Soest?


Werken voor de gemeente betekent werken voor onze 47.000 inwoners. Als gemeente ondersteunen we de samenleving op allerlei gebieden. Wij werken aan de leefbaarheid van onze gemeente en kijken daarbij naar de lange termijn. Op dit moment spelen een aantal belangrijke projecten. Zo werken we hard aan de energietransitie voor een duurzame, toekomstbestendige gemeente. Ook bereiden we ons voor op de inwerkingtreding van de Omgevingswet. Verschillende bouwprojecten zijn in ontwikkeling (zoals de transformatie van Soesterberg Noord, woningbouwlocatie Oude Tempel en de Dalwegvisie) en stimuleren we sporten met verschillende projecten.

Dit zijn wij

We vormen samen met 275 professionals onze organisatie. Ons doel is een toekomstbestendige organisatie te zijn en mee te bewegen met wat de samenleving nodig heeft. Dat vraagt om flexibele, lerende professionals en leidinggevenden die hen daarin stimuleren, faciliteren en de ruimte geven. Daarom staan onze medewerkers centraal; zij leveren de resultaten aan onze inwoners, ondernemers en bestuur. Werken aan een toekomstbestendig Soest doen we volgens onze drie kernwaarden: samen (met collega’s, bestuur, samenleving en partners), met vertrouwen in elkaar en daarbij leren we van de dingen die we doen en van onze omgeving.

Als gemeentelijke organisatie werken we voor een diverse samenleving. Daarom vinden we het belangrijk dat onze organisatie net zo divers is.

Dit is jouw team

Je gaat werken bij de afdeling Ruimte en maakt deel uit van het team Vergunningverlening, Toezicht en Handhaving, cluster Vergunningverlening.

Voor dit team zijn o.a. de volgende uitgangspunten geformuleerd:

  • We spelen snel in op huidige en toekomstige ontwikkelingen;
  • We sturen op proces, resultaat en kwaliteit;
  • We hebben een duidelijke functiescheiding tussen vergunningen en toezicht, waarbij het toezicht onderdeel uitmaakt van het cluster handhaving.


Het cluster Vergunningverlening bestaat uit 11 medewerkers en is verantwoordelijk voor de beoordeling en advisering van aanvragen voor vergunningen en meldingen op grond van de Wabo, APV en overige bijzondere wetten. Het is dan ook belangrijk dat je goed in teamverband kunt werken, maar ook dat je zelfstandig aan de slag kunt gaan. 


Informeren & solliciteren

We zijn benieuwd wie je bent! Wil je solliciteren? Upload  je motivatie en CV via de sollicitatieknop. Dit kan tot en met 16 december. Je kunt je motivatie richten aan Karen Starink, teamleider.

De kennismakingsgesprekken vinden plaats op 22 december. Wil je hier vast rekening mee houden?

Heb je inhoudelijke vragen over de functie, dan kun je terecht bij Karen Starink via 06 - 41334699. Voor vragen over het sollicitatieproces kun je contact opnemen met HR Office / Recruitment  via solliciteren@soest.nl.

Delen:

Meer informatie over deze vacature?

Neem contact op met Afdeling Recruitment van gemeente Soest

Gerelateerde vacatures

Over de organisatie

gemeente Soest logo
Adres
Raadhuisplein 1
3762 AV Soest