Ga direct naar de content

Planjurist ruimtelijke ordening (36 uur)

Solliciteer uiterlijk maandag 1 mei
plaatsSoestlooptijd36 uursalaris3.406 - 5.021 onderwijsHBO · HBO+ vervaldatumEindigt vandaag

Planjurist ruimtelijke ordening (36 uur)

Ben jij gedreven om de fysieke leefomgeving in Soest te versterken door plannen voortvarend in procedure te brengen? Wij zoeken een Planjurist ruimtelijke ordening die ons komt versterken. We werken aan een zeer uitdagend pallet van ruimtelijke plannen, waaronder grote woningbouwprojecten zoals het landelijk bekende Soesterberg-Noord. Als jij in oplossingen denkt en tastbare resultaten boekt gaan we graag met je in gesprek.

Wat ga je doen?

Er spelen in Soest veel uitdagende opgaven in het fysieke domein, Omdat de woningbehoefte hoog is, heeft de raad een taskforce ‘Bouwen en Wonen’ ingesteld. Daarnaast draaien we voor versnelling mee in een regionale woondeal, werken we aan woningbouw bij de Vliegbasis en neemt Soest deel aan het programma Hart van de Heuvelrug. Al planjurist voer je vooroverleg over ruimtelijke plannen van initiatiefnemers. Jij bent daarbij de spin in het web en werkt actief samen met initiatiefnemers, interne adviseurs en belanghebbenden. Daarbij werken wij met een Omgevingstafel om Omgevingswet-proof samen te komen tot integrale oplossingen. Aan jou de taak als planjurist om alle adviezen te vertalen naar een advies/voorstel voor het college. Hierin neem je alle in- en externe belangen zorgvuldig in mee. Vervolgens breng je de ruimtelijke plannen in procedure: de initiatiefnemer stelt die op, jij coördineert. Daarnaast vertegenwoordig je de gemeente in gerechtelijke procedures bij de Rechtbank of de Raad van State.

Wanneer zijn we een match?

We matchen als je beschikt over analytische skills, goede communicatieve vaardigheden en een resultaatgerichte instelling. Verder moet je geïnteresseerd zijn in de Omgevingswet en grijp je doelgericht de kansen die deze wet biedt. Je kunt je inleven in de verschillende belangen van de initiatiefnemer, insprekers, raad en college. Je kunt  goed overzicht houden binnen een informatierijke omgeving. Je bent proactief en positief-kritisch ingesteld.

Verder beschik je:

• over minimaal een HBO diploma bijvoorbeeld in de richting van planologie of een juridische opleiding;
  • over enkele jaren ervaring in het vakgebied en met het opstellen van ruimtelijke plannen;

Wat krijg je ervoor terug?

Je komt terecht in een team van gedreven en enthousiaste professionals die veel waarde hechten aan kwaliteit en ontwikkeling. Iets waar de organisatie die volop in beweging is de medewerkers ook in faciliteert. Uiteraard wordt je beloond voor je inzet en ondersteunen we je in je ontwikkelwensen.

• afhankelijk van opleiding en ervaring bieden we een salaris van € 3.406 tot maximaal € 5.021 bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek (schaal 10A);
  • een Individueel Keuzebudget (IKB). Dit is 17,05% boven op je salaris. Met het IKB heb je zelf de keuze over deze financiële ruimte, zodat het aansluit bij jouw levensfase, persoonlijke wensen en doelen;
  • goede werkvoorzieningen, zoals een telefoon en laptop van de zaak;
  • uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden zoals betaald ouderschapsverlof, een goede reiskostenvergoeding, aantrekkelijke opleidingsmogelijkheden;
  • je hebt de mogelijkheid om je uren flexibel in te delen en gedeeltelijk thuis te werken, dit combineer je met het ontmoeten van je collega’s in ons gemeentehuis, centraal gelegen in Soest;
  • we starten met een tijdelijke overeenkomst voor één jaar. Bij goed functioneren en onveranderde omstandigheden, zetten we dit om naar een vast contract.

Dit zijn wij

We vormen samen met 230 professionals onze organisatie. We zijn open, sociaal en ontwikkelingsgericht. Om onze inwoner, maatschappelijke partijen en ondernemers zo goed mogelijk te helpen, houden we de lijnen kort, het werk efficiënt en de oplossingen professioneel. Het ontwikkelen van onszelf en de organisatie vinden we erg belangrijk. Ons doel is om een wendbare en rolbewuste organisatie te zijn die in verbinding staat met de omgeving. Als gemeentelijke organisatie werken we voor een diverse samenleving. Daarom vinden we het belangrijk dat onze organisatie net zo divers is.

Informeren & solliciteren

We zijn benieuwd wie je bent! Wil je solliciteren? Upload je motivatie en CV via onderstaande sollicitatieknop en reageer vóór 10 april 2023. Je kunt je motivatie richten aan Mignon Bogaard, teamleider.

Heb je inhoudelijke vragen over de functie, dan kun je terecht bij Mignon Bogaard, via 06 – 11512145. Voor vragen over het sollicitatieproces kun je contact opnemen met HR Office/Recruitment, via solliciteren@soest.nl.

Delen? Ja, graag!

Je sollicitatie behandelen wij volgens de NVP-sollicitatiecode

Meer informatie over deze vacature?

Neem contact op met Afdeling Recruitment van gemeente Soest