HR consulent met focus op recruitment (24 uur)

Soest 24 uur 2.581 - 3.732 MBO

HR CONSULENT 

met focus op recruitment (24 uur)


Wat leuk dat je deze vacature bekijkt! We zoeken voor ons HR-team een HR consulent met energie en daadkracht. Samen met je collega’s zet jij je in voor betrokken en tevreden medewerkers van de gemeente Soest, zodat zij zich kunnen inzetten voor onze samenleving. Heb jij al enige ervaring in het HR vak en affiniteit met recruitment? En zin om verbeteringen aan te brengen? Lees dan snel verder, want dan zoeken we jou! 

Dit is jouw team Als HR consulent werk je samen met twee andere HR consulenten, een adviseur Werving &Selectie, HR-adviseurs en een strategisch coördinator HR. Het team HR is onderdeel van de afdeling Bedrijfsvoering. Een harstikke leuk team, dat samen bouwt aan verbetering, elkaar helpt en ondersteunt. In 2022-2023 werken we vooral aan de HR Basis op Orde, Strategische Personeelsplanning, Boeien & Binden en Leiderschap. Jouw werk doet ertoe en draagt bij aan deze doelen. Het is dan ook belangrijk dat je goed in teamverband kunt werken, maar ook dat je zelfstandig aan de slag kunt gaan.  

Wat ga je doen?

  • Je bent actief op het gebied van personeel- en salarisadministratie en jouw expertise is daarbij gericht op recruitment. Jij pakt dan ook zaken op als plaatsing van vacatures, bijhouden van de sollicitaties, planning van gesprekken en uitnodigen van kandidaten.
  • We werken aan verbeteringen en vragen jou om mee te denken over hoe we HR-processen en ons recruitmentsysteem kunnen optimaliseren. En we maken graag gebruik van jouw creatieve ideeën voor nieuwe wervingswijze.
  • Jij bent het eerste aanspreekpunt voor medewerkers en leidinggevenden met HR vragen. Vanuit jouw expertise beantwoord je hun vragen over regelingen en procedures, stel je overeenkomsten op en controleer je mutaties. 
  • Samen met het team werk je aan vragen rond de HR-thema’s zoals arbeidsvoorwaarden, verzuim en werving & selectie.


Wat krijg je ervoor terug?

  • Een uitdagende baan in een organisatie en team die volop in ontwikkeling zijn. De gemeente Soest ondersteunt ontwikkelingswensen en investeert in jouw groei.
  • Afhankelijk van opleiding en ervaring een salaris van € 2.581 tot maximaal € 3.732 bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek (functieschaal 8);
  • Een Individueel Keuzebudget (IKB) van 17,05% van je bruto salaris dat je kunt besteden aan persoonlijke doelen passend bij jouw levensfase en persoonlijke wensen; 
  • Uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden zoals betaald ouderschapsverlof, reiskostenvergoeding en/of thuiswerkvergoeding, aantrekkelijke opleidingsmogelijkheden, gebruik van een laptop en telefoon.
  • Je hebt de mogelijkheid om je uren flexibel in te delen en gedeeltelijk thuis te werken. Dit combineer je met het ontmoeten van je collega’s in ons gemeentehuis, centraal gelegen in Soest.  Maandag werken we als HR team samen op kantoor;
  • We starten met een tijdelijke overeenkomst voor één jaar. Bij goed functioneren en onveranderde omstandigheden, zetten we dit om naar een vast contract. Eventuele urenuitbreiding is bespreekbaar.


Wanneer zijn we een match?

Dat zal zijn als je je in het volgende herkent:

  • Een minimaal afgeronde MBO opleiding niveau 4 en enige werkervaring in een soortgelijke functie. 
  • affiniteit of ervaring met recruitment; 
  • actuele kennis op het vlak van personeel- en salarisadministratie; 
  • een energieke organisatorische duizendpoot;
  • je vindt het leuk om samen te werken aan verbeteringen;
  • digitaal vaardig en goed gevoel voor communicatie.  


Competenties die wij bij deze functie vinden passen zijn: Organiseren / Samenwerken / Resultaatgerichtheid / Oplossingsgericht / Creativiteit

Waar werken we aan in Soest?

Werken voor de gemeente betekent werken voor onze 47.000 inwoners. Als gemeente ondersteunen we de samenleving op allerlei gebieden. Wij werken aan de leefbaarheid van onze gemeente en kijken daarbij naar de lange termijn. Op dit moment spelen een aantal belangrijke projecten. Zo werken we hard aan de energietransitie voor een duurzame, toekomstbestendige gemeente. Ook bereiden we ons voor op de inwerkingtreding van de Omgevingswet. Verschillende bouwprojecten zijn in ontwikkeling (zoals de transformatie van Soesterberg Noord, woningbouwlocatie Oude Tempel en de Dalwegvisie) en stimuleren sporten met verschillende projecten.

Dit zijn wij

We vormen samen met 275 professionals onze organisatie. Ons doel is een toekomstbestendige organisatie te zijn en mee te bewegen met wat de samenleving nodig heeft. Dat vraagt om flexibele, lerende professionals en leidinggevenden die hen daarin stimuleren, faciliteren en de ruimte geven. Daarom staan onze medewerkers centraal; zij leveren de resultaten aan onze inwoners, ondernemers en bestuur. Werken aan een toekomstbestendig Soest doen we volgens onze drie kernwaarden: samen (met collega’s, bestuur, samenleving en partners), met vertrouwen in elkaar en daarbij leren we van de dingen die we doen en van onze omgeving. 

Als gemeentelijke organisatie werken we voor een diverse samenleving. Daarom vinden we het belangrijk dat onze organisatie net zo divers is. 

Informeren & solliciteren 

We zijn benieuwd wie je bent! Wil je solliciteren? Upload je motivatie en cv via de sollicitatieknop. Dit kan tot en met 3 juli. Je kunt je motivatie richten aan Yvon Didden, Strategisch coördinator HR.  

De kennismakingsgesprekken vinden plaats op 8 juli. Wil je hier vast rekening mee houden? 

Heb je inhoudelijke vragen over de functie, dan kun je terecht bij Yvon Didden via 06-51071807. Voor vragen over het sollicitatieproces kun je contact opnemen met HR Office / Recruitment, via solliciteren@soest.nl. 

Delen? Ja, graag! 

Elke sollicitatie behandelen wij volgens de NVP-sollicitatiecode 



Delen:

Reageer vandaag

Meer informatie over deze vacature?

Neem contact op met Afdeling Recruitment van gemeente Soest

Over de organisatie

gemeente Soest logo
Adres
Raadhuisplein 1
3762 AV Soest