Ga direct naar de content

HR Business Partner (27 uur)

Solliciteer uiterlijk donderdag 22 december
plaatsSoestlooptijd27 uursalaris3.406 - 5.021 onderwijsHBO · HBO+ · WO vervaldatumEindigt vandaag


HR Business Partner (27 uur)

Wat leuk dat je deze vacature bekijkt! We zoeken voor ons HR-team een HR-business partner met impact. Samen met je collega’s zet jij je in voor betrokken en tevreden medewerkers van de gemeente Soest, zodat zij zich kunnen inzetten voor onze samenleving. Ben jij een ervaren HR-professional met energie en veranderkracht? Lees dan snel verder, want dan zoeken we jou! 

Waarom hebben we jou nodig

Jij bent een stevige gesprekspartner voor afdelingshoofden en teamleiders van de afdelingen Ruimte, Samenleving en team Publiekszaken. Zij kunnen vertrouwen op jouw kennis en kunde op het HR-vlak. Samen met hen onderneem jij concrete stappen om de ambities van de teams en de afdelingen te realiseren, in lijn met onze kernwaarden. Dit doe je op dit moment veelal op tactisch niveau waarbij het onze ambitie is om een ontwikkeling te maken naar een strategische HR positie. Hier kun je zelf aan meebouwen.

Samen met je HR collega’s vertaal jij de organisatiestrategie naar passend HR-beleid en je creëert hier draagvlak voor. In 2022-2023 werken we vooral aan de HR Basis op Orde, Strategische Personeelsplanning, Boeien & Binden en Leiderschap. 

Wat ga je doen 

Jouw functie is uitdagend en zeer afwisselend. In grote lijnen vertellen we waarvoor we je zoeken:

  • Je adviseert afdelingshoofden en teamleiders over HR in de volle breedte: instroom, doorstroom en uitstroom. Zo denk en werk je proactief mee aan uiteenlopende personeelsvraagstukken zoals formatie, verzuim, verloop en ontwikkel- en verandertrajecten;
  • Je werkt actief mee aan de ontwikkeling van verschillende teamleiders als hun sparringpartner en coach;
  • Je initieert en ontwikkelt HR-beleid, in lijn met de gewenste organisatieontwikkeling en rekening houdend met de ontwikkelingen om ons heen, zodat jij rechtstreeks bijdraagt aan een toekomstbestendig Soest. Je bent daarbij in ieder geval verantwoordelijk voor het Arbobeleid en bent preventiemedewerker (qua beleidsontwikkeling);
  • Je bent betrokken bij de werving en selectietrajecten van sleutelposities;
  • Je draagt actief bij aan de doorontwikkeling van het eigen HR-team en werkt mee aan de evaluatie en optimalisatie van de HR-processen, samen met de HR consulenten. 

Wat krijg je ervoor terug

  • Een uitdagende baan in een organisatie en team die volop in ontwikkeling is. De gemeente Soest ondersteunt ontwikkelingswensen en investeert in jouw groei;
  • Afhankelijk van opleiding en ervaring bieden we een salaris van € 3.406 tot maximaal € 5.021 bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek (functieschaal 10A). We zoeken een collega voor 27 uur per week. Je kunt je uren in overleg indelen. Maandag werken we als HR team graag samen op kantoor; 
  • Een Individueel Keuzebudget (IKB). Dit is 17,05% boven op je salaris. Met het IKB heb je zelf de keuze over deze financiële ruimte, zodat dit aansluit aan bij jouw levensfase, persoonlijke wensen en doelen; 
  • Uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden zoals betaald ouderschapsverlof, reiskostenvergoeding en/of thuiswerkvergoeding, aantrekkelijke opleidingsmogelijkheden en een laptop en telefoon in bruikleen. Je hebt de mogelijkheid om je uren flexibel in te delen en gedeeltelijk thuis te werken. Dit combineer je met het ontmoeten van je collega’s in ons gemeentehuis, centraal gelegen in Soest;
  • We starten met een tijdelijke overeenkomst voor één jaar. Bij goed functioneren en onveranderde omstandigheden, zetten we dit om naar een vast contract.

Wanneer zijn we een match

  • Je hebt een afgeronde opleiding op hbo-/wo-niveau en minimaal 3 jaar ervaring als medior HR-adviseur of HR-business partner. Je bent er klaar voor om je nu te ontwikkelen naar een meer strategische positie;
  • Je neemt de regie, toont eigenaarschap, werkt gestructureerd en bent ontwikkelgericht; 
  • Jij durft kritisch te zijn en een onafhankelijke positie in te nemen. Je bent daarmee een goede gesprekspartner voor teamleiders en afdelingshoofden;
  • Je denkt mee op tactisch en strategisch niveau, maar verliest de praktische haalbaarheid en de uitvoering niet uit het oog;
  • Je bent goed op de hoogte van actuele ontwikkelingen binnen het vakgebied en de sociale wetgeving; 
  • Het is fijn als je al bekend bent met het werken bij een overheidsorganisatie, maar dit is zeker geen vereiste. 

Competenties die wij bij deze functie vinden passen zijn: Organisatiesensitiviteit / Verandervermogen / Verbindend / Adviseren. 

Werken voor Soest betekent dat je in contact staat met onze inwoners, het bestuur en partners. Jij legt makkelijk de verbinding. Je weet jouw expertise en vakkennis in te brengen bij de actuele situaties. 

Voldoe je niet aan al deze punten, maar ben je er wel van overtuigd dat je met jouw ervaring en kennis ons kan helpen? Laat het weten in jouw motivatie!

Waar werken we aan in Soest

Werken voor de gemeente betekent werken voor onze 47.000 inwoners. Als gemeente ondersteunen we de samenleving op allerlei gebieden. Wij werken aan de leefbaarheid van onze gemeente en kijken daarbij naar de lange termijn. Op dit moment spelen een aantal belangrijke projecten. Zo werken we hard aan de energietransitie voor een duurzame, toekomstbestendige gemeente. Ook bereiden we ons voor op de inwerkingtreding van de Omgevingswet. Verschillende bouwprojecten zijn in ontwikkeling (zoals de transformatie van Soesterberg Noord, woningbouwlocatie Oude Tempel en de Dalwegvisie) en stimuleren we sporten met verschillende projecten.

Dit zijn wij

We vormen samen met 275 professionals onze organisatie. Ons doel is een toekomstbestendige organisatie te zijn en mee te bewegen met wat de samenleving nodig heeft. Dat vraagt om flexibele, lerende professionals en leidinggevenden die hen daarin stimuleren, faciliteren en de ruimte geven. Daarom staan onze medewerkers centraal; zij leveren de resultaten aan onze inwoners, ondernemers en bestuur. Werken aan een toekomstbestendig Soest doen we volgens onze drie kernwaarden: samen (met collega’s, bestuur, samenleving en partners), met vertrouwen in elkaar en daarbij leren we van de dingen die we doen en van onze omgeving. 

Als gemeentelijke organisatie werken we voor een diverse samenleving. Daarom vinden we het belangrijk dat onze organisatie net zo divers is. 

Dit is jouw team

Als HR-business partner maak je met twee andere HR-business partners, een strategisch HR Beleidsadviseur, HR-consulenten en een Adviseur werving & selectie deel uit van het team HR, dat onderdeel is van de afdeling Bedrijfsvoering. Een harstikke leuk team, dat samen bouwt aan verbetering, elkaar helpt en ondersteunt. 

Informeren & solliciteren 

We zijn benieuwd wie je bent! Wil je solliciteren? Upload je motivatie en cv via de sollicitatieknop. Dit kan tot en met zondag 15 mei.  Je kunt je motivatie richten aan Lonneke Flierman, Strategisch HR Beleidsadviseur.  

De kennismakingsgesprekken vinden plaats op vrijdag 20 mei. Wil je hier vast rekening mee houden? 

Heb je inhoudelijke vragen over de functie, dan kun je terecht bij Lonneke Flierman via 06 – 43 28 03 88. Voor vragen over het sollicitatieproces kun je contact opnemen met HR Office / Recruitment via solliciteren@soest.nl 

Delen? Ja, graag! 

Elke sollicitatie behandelen wij volgens de NVP-sollicitatiecode


Delen:

Meer informatie over deze vacature?

Neem contact op met Afdeling Recruitment van gemeente Soest

Gerelateerde vacatures

Over de organisatie

gemeente Soest logo
Adres
Raadhuisplein 1
3762 AV Soest